בוא למצות את מלוא זכויותך עם עו”ד ביטוח לאומי

בוא למצות את מלוא זכויותך עם עו"ד ביטוח לאומי

הניסיון מלמד שחלק לא מבוטל מהפונים אל המוסד לביטוח הלאומי במטרה לממש את הזכויות המגיעות להם על פי חוק, מוצאים את עצמם עומדים מול שוקת שבורה, ודווקא המוסד שמתיימר להגן עליהם, לכאורה, ולאפשר להם לחיות בתקופות הקשות בכבוד, הוא זה שמערים עליהם קשיים ומכשולים, ומונע מהם את הזכויות שלשמן הוקם מלכתחילה.

עורך דין אלדד אוחיון, עו”ד ביטוח לאומי, מציין שעל פי רוב מדובר באנשים שבוחרים לנהל את תביעותיהם באופן עצמאי במקום להסתייע בעורכי דין המתמחים בהתנהלות מול ביטוח לאומי וחברות הביטוח כמו לדוגמה עורכי דין תאונות דרכים, עו”ד תאונות עבודה, עורך דין רשלנות רפואית, וכן נושאים כגון מחלות מקצוע, קצבת זקנה ושארים, גמלת סיעוד, גמלת ניידות, פגיעות מפעולות איבה, הבטחת הכנסה, דמי אבטלה ועוד.

ניהול מאבק עצמאי על ידי הגשת ערר

עורך הדין אלדד אוחיון מסביר שחלק מהפונים עצמאית לביטוח הלאומי מתייאשים עם דחיית תביעתם ומשלימים מיד עם המצב מתוך תחושה של מעין “גורל עליון” או “גזירה משמיים” וחוסר היכולת של האזרח הקטן להילחם בהחלטותיו של מוסד גדול ומשומן. חלק אחר מהפונים שנדחו מנסה את מזלו בניהול מאבק עצמאי על ידי הגשת ערר, וישנם גם כאלו שמחליטים לפנות לעו”ד ביטוח לאומי כדי לנסות ולתקן את המצב.

התופעה נובעת מחוסר ידע וחוסר ניסיון, ומבלי להיות מודעים לכך שכל מי שמגיע אל הוועדות רפואיות לא ערוך ומוכן- גורלו נחרץ מראש, ובפרט לאור העובדה שהטיפול בתביעות מול הביטוח הלאומי הפך בשנים האחרונות לקשה יותר בהשוואה לעבר, תוך שהתקנות שמותקנות מכוח החוק משתנות חדשות לבקרים.

הכנה והיערכות לקראת הוועדות הרפואיות

בשל ריבוי התביעות מצד הפונים אל המוסד לביטוח לאומי, לעתים קרובות קורה שהטיפול בתיק נמשך זמן רב, במקרים רבים שלא לצורך, ובפרט בנסיבות שבהן דן הביטוח הלאומי בזכאות לגמלאות הנחוצות לצורכי מחייה בסיסיים. לזאת יש להוסיף את העובדה שתביעות ביטוח לאומי מצריכות הכנה והיערכות לקראת הוועדות הרפואיות, לצורך שכנוע של רופאי הוועדה בדבר חומרת מצבו של הפונה.

לשם כך מוטב להסתייע בעו”ד ביטוח לאומי הבקיא ברזי החוק ובתקנותיו ומיומן בליווי וייצוג לקוחותיו בפני ועדות רפואיות. יתרה מכך, חשוב לדעת שניתן גם להגיש ערעור על ההחלטה של הוועדה הרפואית מדרג ראשון, במקרים שבהם שגתה הוועדה הרפואית בהחלטתה או שנפלה טעות משפטית, כשבמסגרת הגשת הערעור יש להביא נימוקים משפטיים מבוססים היטב.

מומחה בוא למצות את מלוא זכויותך עם עו”ד ביטוח לאומי

עורך דין אלדד אוחיון

המשרד מנוהל בידי עו”ד אלדד שהחל את דרכו בפרקליטות המדינה (במחוז הצפוני), והינו בעל ידע עשיר וניסיון רב בתחום נזקי הגוף עם התמחות פרטנית בביטוח, ביטוח לאומי ודיני נזיקין.
במשרד טופלו ומטופלים מאות מקרים העוסקים בפגיעות גוף כתוצאה של רשלנות רפואיות, תאונת עבודה, תאונת דרכים ותחלואה במסגרת העבודה או מחוצה לה. נפגעים אלה זכאים לממש את זכותם לפיצוי ולתגמול מן הגופים השונים, כפי שצוין לעיל.

עורך דין
ייעוץ ראשון חינם

מאמרים

עקוב אחרינו

פתח צ'ט
1
אני כאן לענות על שאלות..
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?