עברתם תאונת דרכים בדרך לעבודה? יתכן ואתם זכאים לאובדן כושר עבודה

עברתם תאונת דרכים בדרך לעבודה? יתכן ואתם זכאים לאובדן כושר עבודה

עברתם תאונת דרכים בדרך לעבודה או בחזרה ממנה? עורך הדין אלדד אוחיון, עו”ד אובדן כושר עבודה, מציין שרבים אינם מודעים לכך, אבל בנסיבות מסוימות עשויות תאונות דרכים להיחשב גם כתאונות עבודה, כשהמשמעות המשפטית היא שניתן לקבל פיצוי הן מהמוסד לביטוח לאומי והן מחברת הביטוח.

כשמדובר בתאונת דרכים “רגילה”, זכאי הנפגע לפיצויים מחברת הביטוח אשר ביטחה בביטוח חובה את הרכב שבו נסע או נהג, ובמידה והיה הולך רגל, הוא זכאי לפיצויים מחברת הביטוח של בעל הרכב הפוגע, ובנסיבות הללו, מוטב לו להסתייע בעורך דין תאונות דרכים, ובפרט כשהפגיעה הותירה בו מגבלה כלשהי, שאז יש להגיש תביעה לבית המשפט שבמהלכה ממונה מומחה שבודק את הנפגע במטרה לקבוע את שיעורי הנכות שנגרמו לו בעקבות התאונה.

הגשת תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי בנוסף לתביעה כנגד חברת הביטוח

כשנגרמת לעובד תאונת דרכים בדרך לעבודה, במסגרת העבודה או בחזרה ממנה, היא מסווגת על פי חוק הביטוח הלאומי כתאונת עבודה, ואז יכול הנפגע להגיש תביעה גם כנגד המוסד לביטוח לאומי (תביעות אובדן כושר עבודה, בגין ימי ההיעדרות מעבודה, בגין שיעורי הנכות שנותרו לו וכן הלאה), זאת בנוסף לתביעה בבית המשפט כנגד חברת הביטוח.

בנסיבות הללו מוזמן הנפגע לוועדה רפואית שקובעת את שיעורי הנכות שלו. על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, שיעורי הנכות שנקבעים בוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי הנם מחייבים גם בתביעה המוגשת לאחר מכן כנגד חברת הביטוח, כך שבמידה והוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי קבעה, לדוגמה, שמגיעה לנפגע נכות בשיעור של 30%, זוהי, למעשה, דרגת הנכות שתחייב את הנפגע בעת הגשת התביעה כנגד חברת ביטוח.

האם כדאי לפנות תחילה אל הביטוח הלאומי או לבית המשפט?

במקרה של תאונת דרכים בדרך לעבודה, במידה והנפגע בוחר להגיש תחילה את התביעה כנגד חברת הביטוח ורק לאחר מכן לתבוע את הביטוח הלאומי, תיקבע דרגת הנכות הנפגע של בבית המשפט על ידי מומחה מטעמו, וזו תהיה דרגת הנכות שתחייב את הנפגע בעת הגשת התביעה בביטוח הלאומי מכוח העיקרון של תום הלב.

עם זאת, להבדיל מבית המשפט, שמחויב להסכים לשיעורי הנכות שנקבעו בוועדה הרפואית של ביטוח הלאומי קודם לכן, אין הביטוח הלאומי מחויב לדרגת הנכות שנקבעה לפני כן בבית המשפט, והוא רשאי לקבוע שיעורי נכות אחרים, גבוהים או נמוכים יותר.

לפיכך, במידה ומדובר בפגיעה שבה שיעורי הנכות ברורים ללא צל של ספק, אזי הפנייה אל המוסד לביטוח לאומי תחילה היא על פי רוב יעילה וכדאית יותר, שכן קביעת הביטוח הלאומי בנוגע שיעורי הנכות קושרת את ידיה של חברת הביטוח.

מומחה עברתם תאונת דרכים בדרך לעבודה? יתכן ואתם זכאים לאובדן כושר עבודה

עורך דין אלדד אוחיון

המשרד מנוהל בידי עו”ד אלדד שהחל את דרכו בפרקליטות המדינה (במחוז הצפוני), והינו בעל ידע עשיר וניסיון רב בתחום נזקי הגוף עם התמחות פרטנית בביטוח, ביטוח לאומי ודיני נזיקין.
במשרד טופלו ומטופלים מאות מקרים העוסקים בפגיעות גוף כתוצאה של רשלנות רפואיות, תאונת עבודה, תאונת דרכים ותחלואה במסגרת העבודה או מחוצה לה. נפגעים אלה זכאים לממש את זכותם לפיצוי ולתגמול מן הגופים השונים, כפי שצוין לעיל.

עורך דין
ייעוץ ראשון חינם

מאמרים

עקוב אחרינו

פתח צ'ט
1
אני כאן לענות על שאלות..
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?