תאונות דרכים

קבל פיצוי על פציעותך

עורך דין תאונות דרכים

עברתם תאונת דרכים ומחפשים עורך דין מקצועי עם מומחיות וניסיון רב בתחום?
רוצים להגיש תביעה מול חברת הביטוח וחשוב לכם עורך דין מומחה שידאג לכם לפיצוי המירבי שתוכלו לקבל?

יש לנו פתרון עבורכם! 

פנו אלינו ותקבלו מאיתנו שירות מקצועי על ידי עורך דין מומחה לתאונת דרכים עם ניסיון רב בתחום. אצלנו במשרד עו”ד אלדד אוחיון אנו נותנים ליווי וייצוג צמוד לנפגעי גוף ונפש בעקבות תאונת דרכים עם יחס אישי ומקצועי עד לקבלת הפיצוי, אנו נשיג לכם את הפיצוי המקסימלי המגיע לכם בזמן המהיר ביותר וביעילות האפשרית.

עורך דין אלדד אוחיון

למידע נוסף ושיחת ייעוץ ראשוני ללא עלות פנו אלינו עכשיו בטלפון:

03-6180020 / 052-8778505

או השאירו לנו פרטים כאן עכשיו ואנו נחזור אליכם בהקדם

תאונת דרכים מהי?

אירוע תאונת דרכים יכולה להתרחש לכל אחד מאיתנו בכל רגע בו אנו עושים שימוש בדרך. אין הכרח כי אירוע “תאונת דרכים” כמשמעות מונח זה בחוק, יגרם במובן הקלאסי דווקא, כלומר פגיעת רכב ברכב או אדם ברכב. תאונת דרכים מתרחשת בכל פעם שאדם נפגע מרכב אם כנוסע, אם כנהג ואם כהולך רגל.  יחד עם זאת החוק מרחיב את המונח “תאונת דרכים” למצבים שונים מעבר למובן הקלאסי. כך למשל, אדם שבאמצע דרכו נגרם לו תקר בגלגל (פנצ’ר) ובזמן החלפת הגלגל נגרם לו נזק גוף יחשב כנפגע תאונת דרכים. במצב קיצוני אחר, אדם שעלה לטרמפ וסבר כי יש כוונה לחוטפו וכדי להינצל קפץ מהרכב בעת הנסיעה, יוכר כנפגע תאונת דרכים.

תאונת עבודה בשילוב תאונת דרכים:

תאונת עבודה יכולה להתרחש במספר מצבים משפטיים: הראשון, תאונת דרכים שארעה לאדם בעבודתו או בדרכו אליה או ממנה לביתו. מצב זה מקיים כנדרש הן את ההגדרה של “תאונת דרכים” והן את ההגדרה של “תאונת עבודה” ועל כן זכאי הנפגע בגופו לתבוע הן את המוסד לביטוח לאומי והן את ביטוח החובה של הרכב. השני, תאונת דרכים שארעה לאדם בשעות הפנאי, במצב זה רשאי הנפגע לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב בביטוח חובה. הנפגע רשאי להגיש לבית המשפט בקשה למנות מומחה רפואי לשם הערכת נזקו ולדרוש ששכר המומחה ישולם על ידי חברת הביטוח.

כפי שצוין, אדם שניזוק בתאונת דרכים במהלך העבודה רשאי לתבוע הן את המוסד לביטוח לאומי והן את חברת הביטוח שביטחה את הרכב בו עשה שימוש. במצב זה נדרשת מיומנות ע”מ שלא להיכנס למלכוד הקיים בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. לכן, אנו לא ממליצים למהר ולפנות לוועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי, יש לעניין השלכות של ממש ביחס לסך הפיצוי הכולל שיגיע בסופו של דבר.

ראוי לציין, נפגע עבודה שהגיש תביעה כנגד חברת הביטוח יהיה מוכרח להגיש תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי. אין חובה חוקית לעשות כן, ואולם נפגע שתבע את חברת הביטוח ולא הגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי, יבוצע לגביו “ניכוי רעיוני” של התגמול שיכול היה לקבל מהמוסד לביטוח לאומי. לכן קיים הכרח להגיש תביעה לשני הגופים הנ”ל, הגרעין הקשה טמון בעיתוי הגשת התביעות בצורה מושכלת כדי למקסם את הפיצוי שצפוי להשתלם בסה”כ.

רכיבי התביעה:

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים הוא המסגרת החוקית הקובעת את הזכויות עבור כל נפגע שנגרם לו נזק גוף כתוצאה מתאונת דרכים.

התנאים הבסיסיים להכרה:

תביעת נפגע תאונת דרכים מורכבת ממספר ראשי נזק, כאשר הגורם העיקרי המשפיע על כלל ראשי הנזק הוא מידת נזק הגוף נזק שנגרם. מידה זו מודדים באמצעות מומחים ברפואה שתפקידם לבדוק את הנפגע ולהעריך את אחוזי הנכות המשקפים את נכותו. שיעור הנכות מוחל על ראשי הנזק שהינם כאב וסבל, עזרת הזולת, הפסדי השתכרות בעבר, הפסדי השתכרות בעתיד, הוצאות שיקום, הוצאות רפואיות, הוצאות ניידות, פיצוי בעבור עלות התאמת דיור במקרה ומדובר בנכות קשה, פיצוי בעבור רכישת התקנים לנכים ו/או אביזרים המסייעים בשגרת החיים לאחר התאונה, עליות טיפולים פסיכולוגיים בעבר ובעתיד, התאמת רכב נכה ואף עלות מטפל צמוד.

עורך-דין-תאונות-דרכים
עורך-דין-תאונות-דרכים
לא משנה אם עברתם תאונת דרכים בדרך לעבודה או שמא תאונת דרכים בעבודה או בחזרה ממנה או אולי בתום בילוי עם חברים. במידה ואתם מעורבים בתאונות דרכים שיש בה נפגעים, עצת הזהב היא להיוועץ עם עורך דין תאונות דרכים או עם עורך דין תעבורה מומלץ מוקדם ככל שניתן עוד בטרם פתיחתה של החקירה המשטרתית הרשמית.במקרה ותאונת דרכים מתרחשת בדרך אל העבודה, במסגרתה (נהג אוטובוס, נהג מונית, שליח, נוסע ברכב שאינו נוהג בו, במונית, באוטובוס בדרך לעבודה וכן הלאה) או בחזרה ממנה, היא עשויה להיחשב על פי חוק גם כתאונת עבודה, אזי מומלץ במקרה זה לפנות אל עו”ד תאונות דרכים המתמחה גם בתאונות עבודה או אל עורך דין מומלץ לתאונות עבודה, מאחר ויש לכך השלכות משפטיות שונות ביחס לתאונות דרכים המתרחשות בנסיבות אחרות.
עורך-דין-תאונות-דרכים

תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה

עו”ד אלדד אוחיון, עורך דין המתמחה בתאונות דרכים, מסביר שעל פי חוק ניתן לסווג תאונה מסוג זה בקטגוריה של “תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה”. בהיבט המשפטי המשמעות היא שאפשר לקבל פיצוי הן מהביטוח הלאומי והן מחברת הביטוח. 

תרחיש אחר לחלוטין אבל שכיח מאוד קשור לצעירים השבים הביתה מבילוי שבועי בפאב או מסיבה, תוך כדי נהיגה באווירה הרוויה באדי באלכוהול.

במקרים רבים אנשים לא יודעים איך נכון להתנהל בצורה נכונה ומה הם הזכויות המגיעות לנפגעי תאונות דרכים. עורך דין מומחה לתאונות דרכים שצבר ניסיון רב בתחום יידע להאיר את עיניכם בכל המגיע ובכל ההשלכות העתידיות עליהן כלל לא חשבתם. ישנם מקרים משולבים בהם אדם היה בדרכו לעבודה או מהעבודה ונקלע לתאונות דרכים. במקרים כאלה כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני תאונות דרכים או עורך דין תעבורה מומלץ מפני שיש לנפגע זכויות כפולות הן מביטוח הלאומי כנפגע תאונת עבודה והן מביטוח הרכב כנפגע תאונת דרכים.

עורך-דין-תאונות-דרכים

השאירו פרטים לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

עורך-דין-תאונות-דרכים

ניתן לקבל “כפל” פיצוי:

כפי שציינו לעיל, כאשר תאונת דרכים מתרחשת בזמן עבודה, התאונה הינה גם “תאונת עבודה” ועל כן, ניתן לתבוע הן את חברת הביטוח והן את המוסד לביטוח לאומי. תביעות אלה הן למראית עין בלבד, מדוע? כיוון שעל אף שהוגשו שתי תביעות, לא ניתן לקבל כפל פיצוי. למה הכוונה? כאשר אדם מגיש תביעה לבית המשפט ועותר לקבלת פיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו לו, לאחר מספר שלבים בהליך, בדרך כלל יציע בית המשפט סכום שלדעתו משקף את הנזק ואת המצב המשפטי בתיק על יסוד חומר הראיות שהובא לפניו. אלא שבשלב זה במקביל להערכת הנזק ינכה בית המשפט את תגמולי הביטוח הלאומי והיתרה תשלום לתובע כך שבסה”כ יקבל את שווי נזקו שנקבע.

לדוגמא, אם בית המשפט הודיע כי לטעמו שווי הפיצוי בתיק הוא 300,000 ₪ וסך התגמולים ששילם המוסד לביטוח לאומי הינו 50,000 ₪, אזי התשלום שתשלם חברת הביטוח יהיה 250,000 ₪.

מצב זה שונה לחלוטין, אם הנפגע מחזיק בפוליסת ביטוח פרטית. בנקודה זו, ראוי לציין כי ב 2008 נכנס לתוקפו חוק פנסיה חובה המחייב את כל המעבידים לרכוש עבור עובדיהם פוליסת ביטוח לפנסיה. פוליסות אלה בחלק גדול של המקרים, מכילות רכב של “אובדן כושר עבודה” ו “נכות מתאונה“. חשוב לציין, כי כל פיצוי שמשולם דרך הפוליסות הנ”ל או כל פוליסה פרטית אחרת, ישולם תמיד בנוסף לתגמולים מחברת הביטוח ומהמוסד לביטוח לאומי ולא יהיה קיזוז כלשהו.

לדוגמא, אדם עבר תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, ויש לו פוליסת ביטוח פרטית שמבטחת אותו על סך של 1,000,000 ₪ במקרה של נכות מתאונה בשיעור 100% החישוב לגביו יהיה כך:

אם נקבעה לו, לצורך הדוגמא, נכות צמיתה בשיעור 20% בתביעה מול חברת הביטוח שביטחה את הרכב, ונזקו מוערך ב 500,000 ₪ כאשר המוסד לביטוח לאומי שילם 70,000 ₪ יהיה החישוב בדוגמא לעיל כך:

אדם ללא פוליסה פרטית יקבל ביד בסה”כ: 430,000 ₪ (לא כולל תגמולי ביטוח לאומי)

אדם המחזיק בפוליסה פרטית יקבל ביד: 630,000 ₪ (לא כולל תגמולי ביטוח לאומי)