תביעת נכות נפשית ביטוח לאומי

תביעת ביטוח לאומי נכות נפשית

תביעת נכות נפשית ביטוח לאומי מידע והכוונה. עורך דין נכות נפשית אלדד אוחיון מתמקצע בנושא החמרת מצב נפשי כמו גם אובדן כושר עבודה נפשי ביטוח לאומי וזכאות.  על מנת להגיש תביעה לקצבת נכות נפשית באופן מדויק ויסודי יש להכיר את החוקים והתקנות בנושא ביטוח לאומי נכות נפשית

תביעת נכות נפשית ביטוח לאומי – מהי נכות נפשית?

תביעת נכות נפשית ביטוח לאומי
עורך דין נכות נפשית

עו”ד תאונת דרכים – תביעת נכות נפשית ביטוח לאומי תוגש בעקבות נכות נפשית שיכולה להיווצר מסוגים שונים של הפרעות בנפש, יש לעיתים מצב נפשי או החמרת מצב נפשי שהגיעו כתוצאה מפציעות או טראומות ואף מחלות. תביעה לקצבת נכות נפשית יכולה להיות כשיש מצב של הפרעה נפשיות בכל מיני רמות – ממצב של דיכאונות ולמצב של מחלה קשה שיכולה לפגוע ביכולות התפקוד של הסובל ממנה. אובדן כושר עבודה נפשי ביטוח לאומי היינו מצב בו בעל ההפרעה הנפשית אינו יכול לתפקד כרגיל בעבודה עקב ההפרעות הנפשיות שלו. לעיתים יש צורך בהשגחה ובטיפול ובמקרים קשים יותר אפשר להגיע למצב בו יש צורך באשפוז.

עורך דין נכות נפשית על זכויות נכות נפשית

עורך דין נכות נפשית המתמקצע בתחום הנכות הנפשית, יוכל להעלות את זכויות נפגעי הנפש המעוגנות בחוק בכמה מצבים שונים. כשניגשים אל נושא ביטוח לאומי נכות נפשית יש להכיר כי חוק הביטוח הלאומי הוא אחד החשובים בנושא. דרך חוק זה ישנה אפשרות לנפגעי נפש, בכפוף אל גובה אחוזי נכות נפשית הנקבעת, לקבל  לקבל שיקום מקצועי, ביטוח לאומי נכות נפשית, כמו גם ישנה אפשרות תחת השיקום לקבל מימון ללימודים של מקצוע ועזרה בהשתלבות בשוק העבודה, עורך דין נכות נפשית יוכל לעזור להשיג עבורך את הנדרש ולממש את זכויותיך.

ישנם גם עזרת מלווה, שניתן לקבל, כמו גם הקלות מס והטבות נוספות.  אדם עם נכות נפשית מגובה מסוים יהיה על פי חוק בעל זכאות לקבל שירותים של סל שיקום דרך משרד הבריאות שיכללו עזרה בכל הקשור אל טיפולים לשיניים במידת הצורך, ליווי תעסוקתי ועוד.

תביעה לקצבת נכות נפשית – סוגים של נכות

 אובדן כושר עבודה נפשי ביטוח לאומי
תביעת נכות נפשית ביטוח לאומי

אחוזי נכות בנושא ביטוח לאומי נכות נפשית יקבעו לפי סוגי הנכות השונים. ישנן הפרעות כמו סכיזופרניה תחת הגדרה של הפרעה פסיכוטית, ישנה הפרעה סכיזואפקטיבית כמו גם ישנה תסמונות פסיכוטיות מוחיות. אחוזי הנכות ינועו ויעלו בהתאם אל החומרה של המחלה, ההתמודדות החברתית של החולה, ובהתאם לטיפולים התרופתיים שעלו ליטול. בוועדות תיבדק כמה זמן ההפרעה נמשכת ומה כמות ההתקפים, כמו גם אם אושפז ואם כן כמה פעמים ומה הזמן שחלף בין פעם לפעם, התקף להתקף. במידה ומדובר על מגבלה נפשית קבועה הדורשת השגחה, תגיע אל  100% נכות.

אובדן כושר עבודה נפשי ביטוח לאומי

תאונת עבודה תביעת נכות נפשית ביטוח לאומי – במידה ואדם ספג פגיעה פיזית בין אם ממחלה או בעקבות תאונת עבודה שבעקבותיה התפתחה הפרעה ונכות נפשית, יש להגיע אל הכרת הנכות הנפשית כפגיעה בעבודה, ולהראות אובדן כושר עבודה נפשי – יש להגיע אל גובה אחוזי הנכות הרפואית הנדרשת למימוש הזכויות.

כאשר מדובר על תביעת נכות נפשית ביטוח לאומי בהקשר עבודה, על הביטוח הלאומי להכיר בהפרעה הנפשית בתור תאונת עבודה, יש להוכיח את הקשר הסיבתי בין המקרה הנקודתי בעבודה לבין ההפרעה בעקבות אירוע בלתי צפוי התחום בזמן ובמקום. צריך להוכיח כי בעקבות אותו אירוע נגרם נזק לתובע וכי אירוע זה אינו רגיל והיינו חריג משגרת העבודה של התובע. אירוע מסוג זה אינו תמיד עקב פגיעה פיזית אלא יכול להיות פיטורים או מריבה, כמו גם מצב של לחץ נקודתי ועוד. למרות שלעיתים ישנה פגיעה בעקבות מתח ולחצים מצטברים בעבודה  לא יכיר בכך הביטוח הלאומי כתאונת עבודה.

בנושא תביעת נכות נפשית ביטוח לאומי ישנה לעיתים החמרת מצב נפשי חשוב להכיר כי מי שסבל מבעיה נפשית שחלה בה החמרה בעקב אירוע בעבודה – למרות שישנה החמרה לאחר זמן יוכל הביטוח הלאומי להכיר בהחמרה זו כתאונת עבודה.

תביעת ביטוח לאומי נכות נפשית
החמרת מצב נפשי

בכל הקשור אל תביעת נכות נפשית ביטוח לאומי חשוב להתקשר עם  עורך דין נכות נפשית בעל ניסיון ובקיאות בחוקים הרלוונטיים, כמו גם בדרכי ההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי. לנושאי החמרת מצב נפשי, אובדן כושר עבודה נפשי ביטוח לאומי, מידע על תביעה לקצבת נכות נפשית וכל הקשור אל ביטוח לאומי נכות נפשית ניתן לפנות אל משרדנו – אלדד אוחיון בכל שלב ולקבל מענה

תביעת נכות נפשית ביטוח לאומי | עורך דין נכות נפשית | החמרת מצב נפשי | אובדן כושר עבודה נפשי ביטוח לאומי | תביעה לקצבת נכות נפשית | ביטוח לאומי נכות נפשית

 

 

 

מומחה תביעת נכות נפשית ביטוח לאומי

עורך דין אלדד אוחיון

המשרד מנוהל בידי עו”ד אלדד שהחל את דרכו בפרקליטות המדינה (במחוז הצפוני), והינו בעל ידע עשיר וניסיון רב בתחום נזקי הגוף עם התמחות פרטנית בביטוח, ביטוח לאומי ודיני נזיקין.
במשרד טופלו ומטופלים מאות מקרים העוסקים בפגיעות גוף כתוצאה של רשלנות רפואיות, תאונת עבודה, תאונת דרכים ותחלואה במסגרת העבודה או מחוצה לה. נפגעים אלה זכאים לממש את זכותם לפיצוי ולתגמול מן הגופים השונים, כפי שצוין לעיל.

עורך דין
ייעוץ ראשון חינם

מאמרים

עקוב אחרינו

פתח צ'ט
1
אני כאן לענות על שאלות..
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?