תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה

קבל פיצוי על פציעותך

עורך דין לאובדן כושר עבודה

נפצעתם או חליתם ואתם מחפשים עורך דין עם מומחיות רבה בתחום אובדן כושר עבודה? מעוניינים ייצוג מקצועי מעורך דין עם ניסיון רב בתחום שישיג לכם את הפיצוי המקסימאלי עבורכם?

יש לנו פתרון עבורכם!

פנו אלינו ונדאג לכם לסיוע, ליווי וייצוג מקצועי מול חברות הביטוח ובוועדות הרפואיות. אצלנו במשרד עו”ד אלדד אוחיון ניסיון רב בייצוג תביעות אובדן כושר עבודה. במהלך השנים טיפלנו וניהלנו עבור לקוחות רבים תיקי תביעות מול חברות הביטוח וביטוח לאומי בהצלחה רבה על ידי השגת הפיצוי המקסימאלי עבורם.
עורך דין אלדד אוחיון

למידע נוסף ושיחת ייעוץ ראשוני ללא עלות פנו אלינו עכשיו בטלפון:

03-6180020 / 052-8778505

או השאירו לנו פרטים כאן עכשיו ואנו נחזור אליכם בהקדם

הכל על הגשת תביעות אובדן כושר עבודה

אולי תופתעו לדעת אבל תביעות בנושא אובדן כושר עבודה היא עניין מורכב מסיבה אחת – אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו אדם מאבד את יכולתו לעבוד ולהתפרנס באופן קבוע או זמני, מלא או חלקי. למעשה, תביעות אובדן כושר עבודה יכולות להיות אחת מאלו:

  • אובדן כושר עבודה קבוע ומלא
  • אובדן כושר עבודה קבוע וחלקי
  • אובדן כושר עבודה זמני ומלא
  • אובדן כושר עבודה זמני וחלקי

נפצעתם? חליתם? נזקקים לייעוץ, סיוע ולווי בהגשת תביעות אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח שלכם ואו מהמוסד לביטוח לאומי? מחפשים עו”ד ביטוח לאומי מומלץ לצורך ייצוג בוועדות הרפואיות? מאחר ואובדן כושר עבודה הנו בלתי צפוי, אין לאדם את האפשרות לחזות מראש את התרחיש.

אין עוררין על כך שמדובר בסיטואציה שהמהווה איום על האדם בהיבט הכלכלי, ובפרט כשמדובר באדם בעל משפחה המשמש בה כמפרנס עיקרי או יחידי. עוה”ד אלדד אוחיון, עורך דין אובדן כושר עבודה, מסביר שלמניעת תרחיש של אובדן יכולת ההשתכרות, דאג המחוקק לחוקק את חוק הביטוח מפני אובדן כושר עבודה, שלפיו מבוטחים כל אזרחי ישראל על ידי המוסד לביטוח לאומי.

הולכים לאיבוד?

זוהי רק ההתחלה ותחום תביעות אובדן כושר עבודה מורכב הרבה יותר. הסיבה לכך פשוטה – תחום התביעות בנושא אובדן כושר עבודה הוא דינמי ומשתנה ונגזר ממשלח ידו של האדם. למשל : פציעה באצבע היא דרמטית לפסנתרן אך פחות מהותית למרצה באוניברסיטה. בנוסף, בחישוב היכולת התפקודית של האדם מחושבים פרמטרים נוספים, למשל גילו, סוג הפגיעה, עוצמת הפגיעה, היכולת להשתקם ועוד.

וזה לא הכל כי תביעות בנושא של אובדן כושר עבודה ניתן להגיש לשלושה גופים : המוסד לביטוח לאומי, קרן הפנסיה וחברת ביטוח פרטית. עם זאת, הגשה של תביעה בנושא אובדן כושר עבודה משני הגופים האחרונים מורכבת יותר מסיבה אחת – היא אפשרית רק למי שיש ברשותו פוליסת ביטוח אישית או קרן פנסיה. ועוד לא דיברנו בכלל על המוסד לביטוח לאומי כי זה כמו שאומרים “אופרה אחרת”… אז למה להסתבך שניתן לפתור את כל העניין בשיחת טלפון אחת?

הגדרת החוק לאובדן כושר עבודה מלא

אובדן כושר עבודה יכול להיות לצמיתות או באופן זמני, בהיקף מלא או באופן חלקי, כשאובדן כושר עבודה לצמיתות נקבע במקרים של פגיעה בלתי הפיכה. השלב ההתחלתי למימוש הזכויות וכספי הביטוח נחשב, לכאורה, פשוט וכרוך במילוי והגשת טופס סטנדרטי המכונה “טופס תביעות אובדן כושר עבודה”.

ניתן כיום לקבל בישראל כיסוי ביטוחי משני גופים עיקריים שהם: המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח הפרטיות. המוסד לביטוח לאומי מגדיר את המושג “אובדן כושר עבודה מלא” כאובדן יכולת המבוטח לעבוד בשיעור של 75% או יותר, וכתוצאה מכך נבצר ממנו לעסוק לפרנסתו בתחום שבו עסק או בכל תחום אחר כפי שהיה מסוגל לפני קרות התאונה או המחלה.

הגשת התביעה והמתנה לזימון אל הוועדה הרפואית

להבדיל ממצב של אובדן כושר עבודה מלא, במצב המוגדר כאובדן כושר עבודה חלקי, מסוגל הנפגע, אמנם, לעבוד לפרנסתו, אולם לא כפי יכולתו בעבר, וכתוצאה מכך נפגעת הכנסתו באופן משמעותי. במהלך הגשת תביעות אובדן כושר עבודה, חשוב להקפיד ולצרף אל התביעות את כל המסמכים הרפואיים והניירת הרלוונטית, כשלאחר מכן נדרשת המתנה לזימון אל הוועדה הרפואית שמטרתה לקבוע את רמת אי הכושר ושיעור הפיצויים או הקצבה בגין אובדן כושר עבודה.

ההליך הפרוצדורלי להגשת תביעה מתיימר להיות פשוט ונטול סיבוכים מיותרים, אולם המציאות העגומה היא שבפועל נוטות חברות הביטוח שלא למהר ולהעביר למבוטח את כספי הביטוח, תוך עשיית שימוש בשלל תירוצים, תואנות ונימוקים שונים ומשונים. למניעת תרחישים מסוג זה מראש, מומלץ להסתייע בעו”ד מומחה בתחום עוד בטרם הגשת התביעה.

תביעות אובדן כושר עבודה ולהשאיר את העבודה למומחים

אם גם אתם הולכים לאיבוד בטח תשמחו לדעת שעליכם לעשות דבר פשוט – לפנות לעורך דין תאונת עבודה שמתמחה בהגשת תביעות אובדן כושר עבודה. כך תבטיחו שתקבלו את מלוא הזכויות שמגיעות לכם ע”פ חוק וע”פ הפוליסה/קרן הפנסיה שברשותכם (במידה ויש). אחד הטובים ביותר בתחום הוא עו”ד אלדד אוחיון שיש לו ניסיון עשיר בנזקי גוף, בעבודה מול חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי וקרנות הפנסיה. אתם מוזמנים ליצור קשר ולקבוע פגישת ייעוץ בלתי מחייבת באחד האמצעים הבאים שעומדים לבחירתכם: