רשלנות רפואית עורך דין

חוק זכויות החולה

בכל הנוגע לרשלנות רפואית עורך דין אלדד אוחיון יעמוד לצידכם עד להשגת המטרה שתירצו. ככל שמדובר על תביעות רשלנות רפואית בישראל, אנו מסוגלים לבצע כל הליך, להיות לצדכם, לקוחותינו, בכל מקרה משפטי כזה או אחר, והכי חשוב – להשיג לכם את התוצאות שתירצו. בשנים האחרונות בוצע תיקון בחוק הנכים אשר ניתן להיעזר בו לשם הליכים מסוימים, וכמשרד עורך דין נזיקין עם ניסיון עשיר, כמובן שאנו מכירים את התיקון ויודעים כיצד לנצל אותו לטובת לקוחותינו.

רשלנות רפואית עורך דין
רשלנות רפואית עורך דין

רשלנות רפואית עורך דין מקצועי ומנוסה

לצערנו, קורה שטיפולים רפואיים, אבחונים שגויים, טעויות וסטיות בהליכים רפואיים כאלה ואחרים מסתיימים בנזק ובפגיעה רפואית במטופלים, עד לכדי נכויות או מוות. במקרים שכאלו, סיוע מצד עורך דין מומחה לרשלנות רפואית, עשוי להביא לקבלת פיצוי הולם בעד הנזק שנעשה.

לאלפי ישראלים מגיע פיצוי שיכול להגיע למאות אלפי שקלים ואף מיליוני שקלים בגין נזק שנגרם להם או לבני משפחתם מרשלנות רפואית. בעבר חשש הציבור מלהגיש תביעות ולמצות את זכאותו. למעשה, ככלל, תביעות נזקי גוף קיבלו בעבר יחס של חשש מצד רובו המוחלט של הציבור.

כיום, תביעת רשלנות רפואית הפכה לדבר מקובל ואף מערכת הבריאות עצמה רואה בה סוג של תחקור להסקת מסקנות והפקת לקחים.

תביעות רשלנות רפואית בישראל
תביעות רשלנות רפואית בישראל

המונח רשלנות רפואית הפך שגור בפי החברה הישראלית בשנים האחרונות, עד לכדי הנחה מוטעית, כי עבור שינוי בנוגע למסלול ההחלמה של מטופל, עולה השאלה האם אכן מדובר ברשלנות. לתחום הרשלנות הרפואית ישנם קריטריונים מדויקים ובהירים, ועל כן, לא כל סטייה ממסלול ההחלמה תיחשב לרשלנות של רופא.

באם נגרם לכם נזק קבוע עקב רשלנות חשוב להיוועץ בעו”ד מקצועי ומיומן כדי שיבחן את סיכויי תביעתכם. במקרים רבים למשרדנו יש את הכלים והיכולות להעריך את סיכויי התביעה ובמקרים בהם נדרשת גם חוות דעת רפואית ראשונית של רופא מומחה בתחום, עומדים לרשותנו צוות רופאים בכירים מומחים בתחומים השונים.

הכל על תביעות רשלנות רפואית בישראל

משרדנו מעסיק צוות משפטי מקצועי ומיומן, בעל ניסיון רב שנים, המלווה במיטב היועצים הרפואיים. צוות זה יבחן את המקרה שלכם, ידאג להכנת חוות דעת רפואית, ויכין את המסמכים הדרושים לשם ההליכים.

לאחר מכן, כמובן, במקרה של רשלנות רפואית עורך דין מקצועי ומנוסה ילווה אתכם בכל הליך הגשת התביעה וניהולה, ייצג אתכם וישיג עבורכם את הפיצוי המקסימלי שמגיע לכם בתביעות רשלנות רפואית כנגד מערכות הבריאות העוצמתיות בישראל.

רשלנות רפואית הוא לא מונח השמור רק לטעויות המשפיעות על תוצאות הטיפול, למעשה, חוק זכויות החולה מגדיר גם את זכותו של מטופל לפרטיות בכל הנוגע לבדיקות ולמהלך הדיאגנוזה והטיפול בו. חלק לא קטן של תביעות רשלנות רפואית בישראל נוגע לעניין השמירה על פרטיות המטופל.

עם זאת, תביעת רשלנות הרפואית, לעיתים, מוגשת כנגד רופא, קופת חולים, בית חולים וכיוב’ ע”י עו”ד רשלנות רפואית, עקב נזק פיסי או נפשי שנגרם למטופל עקב חריגה מהסטנדרט הרפואי המקובל בעת מתן הטיפול הרפואי.

בנוסף, לא כל מחלה שנתגלתה או פגיעה פיזית או נפשית במהלך טיפול רפואי מקימה זכות לפיצוי בגין רשלנות רפואית. כדי שתהיה זכות לפיצוי יש להוכיח כי הייתה התרשלות בטיפול הרפואי, כי נגרם נזק וכי קיים קשר סיבתי בין הטיפול הרשלני לבין הנזק שנגרם.

רשלנות רפואית, בהגדרתה, היא מצב שבו נגרם נזק גופני לאדם, כתוצאה מפרוצדורה רפואית שבוצעה בו. החוק בישראל מגדיר רשלנות רפואית כשירות או טיפול רפואי שהייתה בו סטייה ברורה מהזהירות הסבירה שנדרשת במקרה זה, כאשר רופא סביר אחר במקרה דומה לא היה פועל כך.

תיקון בחוק הנכים
תיקון בחוק הנכים

מתי בוצע תיקון בחוק הנכים וכיצד הוא משפיע על תחום הרשלנות הרפואית

התיקון לחוק הנכים, משנת 2017, קובע כי חייל בשירות קבע שמשרת ברציפות לשירות חובה, רואים אותו בששת החודשים הראשונים של שירות הקבע כחייל שאינו בשירות קבע, כלומר חייל שנחבל או חלה בפרק זמן זה יהיה זכאי לפנות למשרד הביטחון במקום לביטוח הלאומי.

התיקון לחוק מאפשר גם למיועדים לשירות להגיש תביעה, כלומר שהחל מיום 27.04.17 מי שנמצא בהכשרה קדם צבאית או נבחן ליחידות התנדבות, זכאי להגיש תביעה לפי חוק הנכים.

חוק הנכים (תגמולים ושיקום) תשי”ט-1959 מפרט את התנאים להכרה בחייל צה”ל, שלקה בנכות תוך כדי ועקב שירותו. על פי החוק והפסיקה, נכות זו יכולה להיות תוצאה של חבלה או מחלה, ובתנאי שמתקיים קשר סיבתי, בינה לבין תנאי השירות.

על פי המצב המשפטי ששרר לפני התיקון, לא רק חיילים שנפגעו בפעילות מבצעית הוכרו כנכי צה”ל, אלא גם חיילים שנפגעו בתאונות שאינן מבצעיות (למשל: עקב החלקה על רצפה רטובה במגורים).

למשרדנו הצלחות רבות באישור תביעות רשלנות והמקרה ייבחן לגופו ותינתן ההמלצה המתאימה ביותר לדרך הפעולה אשר תביא לתוצאה המיטבית ללקוח.

עיקבו אחרינו בעמוד הפייסבוק שלנו לשאלות נוספות.

מומחה רשלנות רפואית עורך דין

עורך דין אלדד אוחיון

המשרד מנוהל בידי עו”ד אלדד שהחל את דרכו בפרקליטות המדינה (במחוז הצפוני), והינו בעל ידע עשיר וניסיון רב בתחום נזקי הגוף עם התמחות פרטנית בביטוח, ביטוח לאומי ודיני נזיקין.
במשרד טופלו ומטופלים מאות מקרים העוסקים בפגיעות גוף כתוצאה של רשלנות רפואיות, תאונת עבודה, תאונת דרכים ותחלואה במסגרת העבודה או מחוצה לה. נפגעים אלה זכאים לממש את זכותם לפיצוי ולתגמול מן הגופים השונים, כפי שצוין לעיל.

עורך דין
ייעוץ ראשון חינם

מאמרים

עקוב אחרינו

פתח צ'ט
1
אני כאן לענות על שאלות..
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?