אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי

תביעה נכות ביטוח לאומי

תביעת אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי יכולה להיות הליך מסובך ומורכב, עם זאת, בסיוע עורך דין ביטוח לאומי מומחה ומנוסה – ההליך כולו יכול להיות קל ופשוט. מגישים ערעור על ועדה רפואית? נוכל לסייע לכם בקלות. מעוניינים להגיש תביעה נכות ביטוח לאומי? נדאג שתשיגו את המקסימום האפשרי. גם בנוגע לעניין אובדן כושר עבודה וימי מחלה נוכל לסייע לכם בצורה מקצועית ואדיבה.

אובדן כושר עבודה וימי מחלה

אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם איבד מכושר העבודה שלו. ביטוח אובדן כושר עבודה הוא רכיב בקרן הפנסיה או בביטוח מנהלים שמעניק תשלום חודשי למבוטח שאיבד מכושרו לעבוד. כדי לדעת מאילו גופים ובאילו תנאים ניתן לקבל קצבה ופיצוי במצב זה יש לעמוד על ההבדלים בין הגורמים המבטחים.

בכל הנוגע לאובדן כושר עבודה ישנה רשת הגנה בסיסית לכלל האזרחים בישראל – המוסד לביטוח לאומי. המוסד לביטוח הלאומי מעניק למי שנמצא באובדן כושר עבודה ועומד בתנאים, קצבת נכות כללית וכן קצבאות נוספות, בהתאם למצבו הרפואי. מומלץ להיעזר בשירותי עורך דין לנזקי גוף לשם הגשת המסמכים.

במקרה של אובדן כושר עבודה, כאשר קיימת קרן פנסיה מקיפה הכוללת פנסיית נכות, ניתן לקבל פנסיית נכות מקרן הפנסיה – קצבה חודשית לעמית בקרן פעילה, שטרם הגיע לגיל הפרישה, שאיבד לפחות 25% מכושר העבודה שלו, ובמקרים אחרים אם איבד 75% מכושר העבודה שלו, והכל בהתאם לתקנון קרן הפנסיה.

אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי

מגישים ערעור על ועדה רפואית? זה מה שחשוב לזכור

ככלל, בתוך 60 יום ממועד קבלת ההודעה בכתב לגבי החלטת הוועדה הרפואית לנכות כללית, ניתן להגיש ערר לגבי שיעור אחוזי הנכות הרפואית ותאריך תחילת הנכות שקבעה הוועדה.

לאחר הגשת הערעור, לרוב יזומן מגיש הערעור להפויע בפני וועדת ערר. לוועדת העררים מומלץ במיוחד להגיע עם מלווה, כלומר עורך דין, על מנת לייצג את המבוטח בפני הוועדה ולדבר בשמו, שכן במקרה של ערעור העניין חשוב במיוחד.

בנוסף, חשוב לציין וכדאי לדעת כי ניתן לערער גם על החלטת הוועדה הרפואית לעררים בשאלות משפטיות בפני בית הדין האזורי לעבודה. זאת בניגוד, אגב, למקרים אחרים, כגון תביעת רשלנות רפואית, אשר לעיתים לא ניתן אפילו לערער על החלטת הוועדות.

כיצד להגיש תביעה נכות ביטוח לאומי שתתקבל על ידי הוועדה בסבירות הכי גבוהה

במסגרת הליך התביעה לקצבת נכות כללית, נקבעת דרגת הנכות הרפואית של התובע על-ידי ועדה רפואית לנכות כללית. אחר הגשת תביעה לקצבת נכות כללית, מוזמנים להופיע בפני ועדה רפואית לצורך קביעת אחוזי הנכות הרפואית.

ניתן להגיע לוועדה עם מלווה, מתורגמן או עורך דין, הרשאי לייצג את המבוטח בפני הוועדה ולדבר בשמו. מומלץ להיעזר בעורך דין, שכן כלל התהליך הנדרש לקבלת הקצבה אינו פשוט, אבל גם לא מאד מסובך עבור מי שמכיר אותו.

בעת הגשת תביעה לנכות כללית חשוב לצרף המסמכים הבאים:

  • אישורים רפואיים רלוונטיים
  • תוצאות בדיקות רפואיות רלוונטיות
  • חוות דעת רפואית במידת הצורך
  • תלושי שכר ומידע על הכנסות

ערעור על ועדה רפואית

אובדן כושר עבודה וימי מחלה

בהליך התביעה לקצבת נכות נבחנת דרגת אי כושר לאחר שנקבעו אחוזי נכות רפואית בגובה הנדרש. דרגת אי כושר להשתכר מאפשרת, בהתאם לשיעוריה, את הזכאות לקצבת נכות כללית.

קביעת דרגת אי כושר נעשית למי שנקבעו להם על-ידי הוועדה הרפואית אחוזי נכות רפואית בשיעורים הבאים:

  • נכות רפואית בשיעור של 60% לפחות.
  • נכות רפואית בשיעור של 40% לפחות, כאשר ישנם כמה ליקויים ואחד מהם הוא בשיעור של 25% לפחות.
  • נכות רפואית בשיעור של 50% לפחות – לעקרת בית.

אדם אשר נפגע בתאונת עבודה זכאי לימי מחלה מביטוח לאומי, ימי מחלה אלו נקראים קצבת דמי פגיעה כתוצאה מתאונת העבודה, בגין אובדן הכנסה. דמי הפגיעה משולמים עבור תקופה של עד 13 שבועות (91 ימים, נכון לשנת 2019).

תאונת עבודה מוגדרת בחוק כתאונה שאירעה תוך כדי ועקב העבודה, כולל בדרך לעבודה וממנה. אירוע מוחי או אירוע לבבי עשויים להיות מוכרים כתאונת עבודה, אם נגרמו כתוצאה מאירוע בעבודה שהנו חד-פעמי, חריף בעוצמתו וסמוך למועד האירוע המוחי או הלבבי.

תביעה נכות ביטוח לאומי

במידה וכתוצאה מהתאונה נותרתם עם נכות תהיו זכאים בנוסף לדמי הפגיעה, לגמלת אובדן כושר עבודה. דמי פגיעה מחושבים בהתאם להכנסת המבוטח והם מהווים 75% מההכנסה של המבוטח.

למשל: מבוטח אשר נפגע בעבודתו ושלושת התלושים שקדמו לפגיעה הם 10,000 ₪ ברוטו בחודש בממוצע, יהיה זכאי לקבל 7,500 ₪. בהפחתת מס הכנסה וביטוח לאומי, סה”כ יקבל המבוטח 7,000 ₪ נטו.

גמלת נכות נכות מעבודה יכולה לזכות במענק חד פעמי או בקצבה חודשית תלוי בחומרת הפגיעה. הועדה הרפואית בביטוח לאומי קובעת את אחוזי הנכות, במקרה של פגיעה בעבודה, בהתאם למצבו הרפואי של המבוטח וזאת לאחר תקופה מסוימת של שיקום מעת הפגיעה.

מענק חד פעמי – מתקבל במידה והוועדה קבעה בין 9%-19%- כלומר המצב הרפואי קל עד בינוני.

קצבה חודשית – מתקבלת במידה והוועדה קבעה 20% ומעלה- כלומר המצב הרפואי קשה עד חמור.

עיקבו אחרינו בעמוד הפייסבוק.

מומחה אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי

עורך דין אלדד אוחיון

המשרד מנוהל בידי עו”ד אלדד שהחל את דרכו בפרקליטות המדינה (במחוז הצפוני), והינו בעל ידע עשיר וניסיון רב בתחום נזקי הגוף עם התמחות פרטנית בביטוח, ביטוח לאומי ודיני נזיקין.
במשרד טופלו ומטופלים מאות מקרים העוסקים בפגיעות גוף כתוצאה של רשלנות רפואיות, תאונת עבודה, תאונת דרכים ותחלואה במסגרת העבודה או מחוצה לה. נפגעים אלה זכאים לממש את זכותם לפיצוי ולתגמול מן הגופים השונים, כפי שצוין לעיל.

עורך דין
ייעוץ ראשון חינם

מאמרים

עקוב אחרינו

פתח צ'ט
1
אני כאן לענות על שאלות..
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?