הנחיות לנפגע בתאונה

הנחיות לנפגע בתאונה

קבלת ייעוץ משפטי והישמרות מחוקרים:

ראשית, מייד עם ההתאוששות הראשונית מהתאונה רצוי להפנות את הנושא לעו”ד מומחה בתחום ובמקביל, במידה ומדובר בתאונה שאינה תאונת דרכים (כמו למשל נפילה במדרכה, החלקה במוסד ציבורי ממשלתי או פרטי, פגיעה בעבודה, לרבות פגיעות בשל מפגעים קיימים ופגיעות ממכונות ו/או ציוד עבודה) יש לצלם את המקום שבו התחולל הנזק ואת מחולל הנזק. 

אין ספק שצילומים אלה ישרתו את התובע בעתיד ויסללו את הדרך לקבלת פיצוי בקצב מהיר יותר ובשיעור מכסימלי.


הישמרו מחוקרי חברות הביטוח:

במקרים מסוימים, חברות הביטוח ממהרות לשלוח נציגים שהינם חוקרים פרטיים ע”מ “לברר” את נסיבות התאונה ובעיקר את מהות הנזק. אלה עשויים לפקוד את בית הלקוח, את שכניו, בני משפחתו, מכריו ומקום עבודתו כאשר פעמים רבות אנו עדים להטיית הראיות ע”י החוקר – לרעת התובע ולא דווקא חשיפת האמת. חוקרים אלה עשויים לעיתים להופיע תוך שהם מתחזים לאחר בפגישה פיזית או בשיחת טלפון ועשויים לגרום נזק חמור לתיק הנפגע.

לאור זאת חשוב לדעת איך להתנהל במצבים אלה, ובכלל זה לקבל הכוונה משפטית מתאימה ע”י עו”ד נזיקין סמוך לאחר האירוע מאחר ולעיתים חלק ניכר מהזכויות שיתורגמו לאחר מכן לפיצויים או תגמולים עומד על הפרק.

כפי שניתן לנחש, מטרת מעקב או מפגש של חוקר עם נפגע אינה באה כדי לדרוש בשלומו של הנפגע. להפך, חברות הביטוח שולחות חוקרים כדי “למזער נזקים” ולהוכיח בתמונות ובהקלטות של הנפגע ומכריו מצב דברים שבעתיד יקל עליה בהצגת נושא האחריות לתאונה או לפגיעת הגוף, וכן את הנזק לנזק כלא קיים או כמזערי מכפי שמציג אותו התובע/התובעת.


התיישנות תביעות:

בהקשר האמור, ראוי שנגדיש את חשיבות עיתוי הפעולה ובעיקר את מועדי ההתיישנות. תביעה מול חברת הביטוח בעילה של נזק גוף שנגרם בתאונת דרכים תתיישן בתום 7 שנים ממועד התרחשות התאונה. לעומת זאת, תביעה לתגמולי פוליסה פרטית תתישן בתום 3 שנים ממועד התרחשות התאונה.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

תביעות פוליסות ביטוח

מומחה הנחיות לנפגע בתאונה

עורך דין אלדד אוחיון

המשרד מנוהל בידי עו”ד אלדד שהחל את דרכו בפרקליטות המדינה (במחוז הצפוני), והינו בעל ידע עשיר וניסיון רב בתחום נזקי הגוף עם התמחות פרטנית בביטוח, ביטוח לאומי ודיני נזיקין.
במשרד טופלו ומטופלים מאות מקרים העוסקים בפגיעות גוף כתוצאה של רשלנות רפואיות, תאונת עבודה, תאונת דרכים ותחלואה במסגרת העבודה או מחוצה לה. נפגעים אלה זכאים לממש את זכותם לפיצוי ולתגמול מן הגופים השונים, כפי שצוין לעיל.

עורך דין
ייעוץ ראשון חינם

מאמרים

עקוב אחרינו

פתח צ'ט
1
אני כאן לענות על שאלות..
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?