כיצד מחושבים פיצויים לאדם שנפגע בתאונת דרכים

כיצד מחושבים פיצויים לאדם שנפגע בתאונת דרכים

כיצד מחושבים פיצויים לאדם שנפגע בתאונת דרכים ולמה חשוב לשים לב – איך מחשבים פיצוי תאונת דרכים בהתאם לסוג הפגיעה? במאמר ננסה להסביר כיצד מחשבים פיצוי תאונת דרכים באופן ראלי ולמה חשוב לדעת איך לחשב פיצויי תאונת דרכים לפני שלוקחים החלטה האם להיכנס לתביעה.

איך מחשבים פיצוי תאונת דרכים
כיצד מחושבים פיצויים לאדם שנפגע בתאונת דרכים

כיצד מחושבים פיצויים לאדם שנפגע בתאונת דרכים

תאונת דרכים יכולה לקרות לכל אדם, בכל רגע, בין אם באשמתו ובין אם באשמת אחר. לא נעים לחשוב על סיטואציה כזו מראש, אבל כדאי בכל זאת לדעת שאם כבר חלילה נקלעתם לתאונת דרכים, יש מה לעשות. לאחר שתדאגו לבריאות שלכם, תוכלו לדאוג גם לקבל פיצויים – איך מחשבים פיצוי תאונת דרכים

איך מחשבים פיצוי תאונת דרכים

כיצד מחושבים פיצויים לאדם שנפגע בתאונת דרכים
איך מחשבים פיצוי תאונת דרכים

לשאלה כיצד מחשבים פיצוי תאונת דרכים יש תשובות שונות ולכן אפשרויות הפיצויים מורכבות למדי. רבים יודעים שאפשר לשכור עו”ד נזיקין לתאונות דרכים, אבל לעיתים, למשל כאשר בנוסף לנזק שנגרם כתוצאה מן התאונה עצמה אחד מן המעורבים גם הפגין אלימות כלפי האחרים, ניתן גם לשכור עורך דין פלילי ולתבוע פיצויי נזיקין כתוצאה מאלימות. אז מה הם הפרמטרים אשר משפיעים על גובה הפיצויים? להלן נסקור כמה מן העיקריים שבהם.

אופן החישוב של סכום הפיצויים הוא מורכב מצורת חישוב מתמטית רגילה ונעשה מתוך מתן יחס  למאפיינים של כל מקרה לגופו.

תאונת דרכים בדרך לעבודה – לפי מצבכם וסוג הפגיעה יש להבין את האופן שבו יחשבו את סכום הפיצוי במידה ויהיה. יש לפעול באופן מדויק על מנת להשיג את הסכום המקסימלי לו אתם יכולים להיות זכאים. מפני שסכום הפיצוי לא קבוע, ומשתנה על בסיס תחשיב שיכול להיות שנוי במחלוקת, קריטי לבחור בעורך דין בעל הוותק והמיומנות הנדרשת בנושא זה

כיצד מחשבים פיצוי תאונת דרכים דרגת הנכות

איך לחשב פיצויי תאונת דרכים
כיצד מחשבים פיצוי תאונת דרכים – איך מחושבים פיצויי תאונת דרכים

כיצד מחשבים פיצוי תאונת דרכים אם בעקבות תאונת הדרכים נפסקו עבור נפגע אחוזי נכות? בין אם נעשתה הבחנה בין נכות תפקודית לבין נכות רפואית, אזי יש לכך השפעה על החישוב של סכום הפיצויים. בתביעה שתוגש לחברת הביטוח יש להציג את דרגת הנכות שנקבעה לנפגע, ואז חברת ביטוח רשאית לקבל את התוצאה או לדחותה, ובמקרה זה לזמן מומחה רפואי מטעמה כדי לבחון את המקרה. בנוסף, אילו יגיע הדיון בתיק לבית המשפט, אזי בית המשפט עשוי לזמן מומחה רפואי נוסף על מנת שיציג חוות דעת אובייקטיבית.

גיל הנפגע בתאונה

באופן כללי ניתן לומר שככל שהנפגע צעיר יותר כך סכום הפיצויים שייפסקו לטובתו גבוה יותר. זאת מתוך הערכה כי ההפסד שנגרם לאדם צעיר, שטרם מיצה את מלוא יכולתו להגדיל את ההכנסה שלו, וייאלץ להתמודד עם נכותו מספר גדול יותר של שנים – הוא הפסד גדול יותר.

כושר ההשתכרות ופוטנציאל ההשתכרות של הנפגע

עו”ד תאונת דרכים תל אביב – איך לחשב פיצויי תאונת דרכים לפי השתכרות. כושר ההשתכרות הוא למעשה השוואה בין ההכנסה של אדם לפני התאונה ואחריה. ההפרש, אם יש כזה, מייצג את הפגיעה בכושר ההשתכרות בעקבות התאונה ולפיכך נהוג להשתמש בנתון הזה כבסיס לקביעת גובה הפיצויים. פוטנציאל ההשתכרות של אדם הוא הערכה מושכלת באשר להכנסתו העתידית, ובהקשר של הפיצויים דנן מדובר בפגיעה בה בעקבות תאונת הדרכים.

במילים אחרות, על מנת לחשב גובה פיצויים נלקחים בחשבון הנזקים שנגרמו לכושר ההשתכרות ולפוטנציאל ההשתכרות, לרבות הפסדים בתנאים הסוציאליים ואף בכספי הפנסיה.

הוצאות כלכליות

בחישוב גובה הפיצויים נלקחים בחשבון גם נזקים כלכליים שנגרמו לנפגע באופן ישיר, לרבות הוצאות רפואיות, הוצאות נסיעות, הוצאות סיעוד, הוצאות בעבור ציוד עזר כגון התאמת הדירה לנכות וכיו”ב.

איך לחשב פיצויי תאונת דרכים – עוגמת נפש, סבל וכאב

זהו הסעיף שקשה במיוחד לתרגם למספרים, כי איך אפשר לשים תג מחיר על עוגמת נפש; ועם זאת, על מנת להתחשב בסבל שעבר על הנפגע נהוג לבצע שקלול של גובה הנכות הרפואית, גיל הנפגע ומספר הימים בהם היה מאושפז בגין התאונה. ראוי לציין גם שלסעיף זה קיימת תקרה מקסימלית קבועה בחוק.

למידע נוסף אודות עורך דין תאונות דרכים – לחץ כאן

כיצד מחושבים פיצויים לאדם שנפגע בתאונת דרכים | איך מחשבים פיצוי תאונת דרכים | כיצד מחשבים פיצוי תאונת דרכים | איך לחשב פיצויי תאונת דרכים

מומחה כיצד מחושבים פיצויים לאדם שנפגע בתאונת דרכים

עורך דין אלדד אוחיון

המשרד מנוהל בידי עו”ד אלדד שהחל את דרכו בפרקליטות המדינה (במחוז הצפוני), והינו בעל ידע עשיר וניסיון רב בתחום נזקי הגוף עם התמחות פרטנית בביטוח, ביטוח לאומי ודיני נזיקין.
במשרד טופלו ומטופלים מאות מקרים העוסקים בפגיעות גוף כתוצאה של רשלנות רפואיות, תאונת עבודה, תאונת דרכים ותחלואה במסגרת העבודה או מחוצה לה. נפגעים אלה זכאים לממש את זכותם לפיצוי ולתגמול מן הגופים השונים, כפי שצוין לעיל.

עורך דין
ייעוץ ראשון חינם

מאמרים

עקוב אחרינו

פתח צ'ט
1
אני כאן לענות על שאלות..
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?