מידע לנפגעי תאונות דרכים בדרך לעבודה

מידע לנפגעי תאונות דרכים בדרך לעבודה

אם נפגעת בתאונת דרכים במקום העבודה או בדרך אליה או ממנה באפשרותך לתבוע פיצויים ולקבל הכרה כנפגע תאונת עבודה על כל המשתמע מכך.

מתי תאונת דרכים תיחשב גם כתאונת עבודה?

כל תאונת דרכים בדרך לעבודה, החל מרגע היציאה לעבודה ועד החזרת הביתה, מוגדרת לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל”ה-1975, גם כתאונת עבודה. תאונת דרכים המוגדרת גם כתאונת עבודה עלולה לקרות לכל מי שעובד במקצוע המחייב אותו לנהוג, לדוגמה שליחים, נהגי אוטובוס ומוניות וכדומה. החוק מכסה גם מקרים בהם התובע לא נהג ברכב במסגרת עבודתו, למשל מורה נהיגה או עובד הנוסע לפגישה עם לקוח במונית. תאונת דרכים בדרך לעבודה

כדאי לדעת כי החוק קובע כי תאונת דרכים שקרתה במהלך סטייה ממסלול הנסיעה הרגיל לעבודה או בחזרה ממנה תוכר גם כתאונת עבודה – במקרים הבאים:

  • סטייה מהדרך הרגילה לצורך ליווי ילדים לגן או למעון.
  • אם סוטים מהדרך לצורך מילוי חובה כלפי המעביד, למשל המעסיק ביקש מהעובד לעצור בדרך לקנות פריט מסוים לצורכי העסק והעבודה.
  • סטייה מהמסלול הרגיל לעבודה בבוקר כדי לבקר בבית כנסת או בית תפילה אחר בהתאם לדת העובד.

כמו כן, חשוב לדעת כי החוק מכיר בתאנת הדרכים כתאונת עבודה אם העובד מגיע באמצעות רכיבה על אופניים, סגווי, קורקינט או כלי תחבורה אחר, לרבת נסיעה ברכב פרטי, באוטובוס, ברכבת וכדומה.

הגשת תביעה נזיקין בגין התאונה

אדם הנפגע בתאונת דרכים המוגדרת ומוכרת גם כתאונת עבודה, צריך להגיש תביעה נגד ביטוח לאומי כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לו על פי חוק. יחד עם זאת, אם בתאונה מעורב רכב מנועי, הרי העובד יכול להגיש תביעה גם נגד חברת הביטוח המבטחת את הרכב הפוגע.

נפגעי תאונות דרכים המוכרות כתאונות עבודה נדרשים למצות את הזכויות המגיעות להם במוסד לביטוח לאומי, ובמקביל עליהם לפעול בעזרת עורך דין תאונות דרכים מטעמם כדי להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. במקרים רבים ביטוח לאומי יפצה את הנפגע עד לשיעור של 75% מהנזק הנקבע עבור התובע, וחברת הביטוח תכסה את היתרה.

כאשר העובד נפגע בתאונת דרכים במהלך העבודה או בדרך אליה (או בחזרה ממנה) ועקב תאונת הדרכים נקבעה לו נכות – חלקית או קבועה, במקרים מסוימים ולאחר החלטת הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, הוא יזכה גם לקצבת נכות זמנית או קבועה בהתאם למצבו.

אגב, חייל שנפגע בתאונת דרכים מחוץ לבסיס יכול לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את הרכב, אך יש מקרים בהם עדיף לחייל לתבוע בעזרת עורך דין צבאי את משרד הביטחון, במיוחד אם החייל סובל מנכות בשיעור גבוה מ-10%, כיוון שבמקרים אלה הוא יהיה זכאי להטבות רבות לכל חייו, לדוגמה כיסוי הוצאות הטיפול הרפואי, לימודים, הנחה במסים, הטבה לרכישת רכב מתאים למצבו ועוד.

מומחה מידע לנפגעי תאונות דרכים בדרך לעבודה

עורך דין אלדד אוחיון

המשרד מנוהל בידי עו”ד אלדד שהחל את דרכו בפרקליטות המדינה (במחוז הצפוני), והינו בעל ידע עשיר וניסיון רב בתחום נזקי הגוף עם התמחות פרטנית בביטוח, ביטוח לאומי ודיני נזיקין.
במשרד טופלו ומטופלים מאות מקרים העוסקים בפגיעות גוף כתוצאה של רשלנות רפואיות, תאונת עבודה, תאונת דרכים ותחלואה במסגרת העבודה או מחוצה לה. נפגעים אלה זכאים לממש את זכותם לפיצוי ולתגמול מן הגופים השונים, כפי שצוין לעיל.

עורך דין
ייעוץ ראשון חינם

מאמרים

עקוב אחרינו

פתח צ'ט
1
אני כאן לענות על שאלות..
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?